Bookingbetingelser for oplæg og faglige ydelser
Sidst opdateret: 17/11 2025
1. Generelt
Disse bookingbetingelser gælder for alle oplæg, kurser, workshops og faglige ydelser leveret af BrydSelvskade.dk / AppInvent (CVR: 37631035) (“udbyderen”).
Ved bestilling accepterer kunden (“kunden”) disse betingelser.
2. Aftaleindgåelse
En aftale anses som indgået, når:
kunden har indsendt en forespørgsel via formular eller e-mail,
udbyderen skriftligt har bekræftet dato, pris og indhold, og
kunden har accepteret bekræftelsen.
Alle aftaler indgås skriftligt.
3. Ydelsernes karakter
Udbyderens oplæg og kurser er:
faglige, formidlende og kompetenceudviklende
ikke sundhedsfaglig behandling, rådgivning eller terapi
ikke individuelle vurderinger af borgere/patienter
Indholdet må ikke opfattes som sundhedsfaglig rådgivning, psykologisk intervention eller klinisk beslutningsgrundlag.
4. Priser
Alle priser oplyses i danske kroner (DKK) og er ekskl. moms, medmindre andet er angivet.
Prisen omfatter:
selve oplægget
forberedelse
materialer, hvis aftalt
Prisen omfatter ikke:
transport (beregnes efter statens takster)
evt. overnatning
ekstra materialer eller særtilpasninger med mindre dette er aftalt
5. Betalingsbetingelser
Fakturering sker:
efter afholdt oplæg, eller
som aftalt ved bekræftelse.
Betalingsfrist er 14 dage netto, medmindre andet fremgår af fakturaen.
Ved forsinket betaling pålægges:
morarente efter renteloven
rykkergebyr i overensstemmelse med gældende regler
6. Afbestilling og ændringer
6.1 Afbestilling fra kundens side
Kunden kan afbestille efter følgende vilkår:
30+ dage før afholdelse: Gratis afbestilling
14–29 dage før: 50 % af prisen faktureres
0–13 dage før: 100 % af prisen faktureres
Dette gælder også ved:
sygdom hos deltagere
interne forhold i organisationen
manglende fremmøde
6.2 Ændring af dato
Ændring af dato betragtes som afbestilling, medmindre ny dato kan findes i fælles forståelse. Udbyderen forbeholder sig ret til at afvise ombookinger.
7. Aflysning fra udbyderens side
Udbyderen kan aflyse ved:
akut sygdom
force majeure
uforudsete hændelser, der gør afholdelse umulig
Udbyderen vil i så fald tilbyde:
ny dato eller
fuld refusion af eventuelle forudbetalte beløb
Udbyderen kan ikke gøres ansvarlig for kundens tab som følge af aflysning (fx transport, lokaler, interne lønudgifter).
8. Indhold og fagligt ansvar
Udbyderen tilstræber at levere korrekt og fagligt solidt indhold.
Udbyderen påtager sig dog intet ansvar for:
beslutninger truffet af deltagere eller kunde på baggrund af oplægget
ændringer i kundens praksis
hændelser eller skader opstået i forbindelse med brug af materialer eller formidlet viden
implementering af anbefalinger
Oplægget er ikke sundhedsbehandling, klinisk rådgivning eller en individuel vurdering af borgere/patienter.
9. Materialer og ophavsret
Materialer leveret i forbindelse med oplæg må ikke:
kopieres
distribueres
tilpasses
offentliggøres
… uden skriftlig tilladelse fra udbyderen.
Materialer er beskyttet af ophavsretsloven.
10. Deltagerforhold og ansvar
Kunden er ansvarlig for:
lokaler, teknik, lyd, projektor m.v.
sikkerhed og arbejdsmiljø for deltagere
at orientere deltagere om indholdets karakter (ikke behandling, ikke akut rådgivning)
Udbyderen er ikke ansvarlig for:
deltageres reaktioner eller adfærd
opståede konflikter, kriser eller hændelser under arrangementet
forhold i kundens organisation eller personalegruppe
11. Force majeure
Ingen af parterne er ansvarlige for manglende opfyldelse af aftalen ved:
naturkatastrofer
sygdom eller dødsfald
pandemi
myndighedspåbud
strejke/lockout
væsentlige driftsforstyrrelser
Ved force majeure udskydes aftalen eller annulleres uden erstatningsansvar.
12. Personoplysninger
Behandling af oplysninger i forbindelse med booking sker efter gældende databeskyttelseslovgivning og udbyderens privatlivspolitik.
13. Lovvalg og værneting
Aftalen er underlagt dansk ret.
Eventuelle tvister afgøres ved danske domstole.
Kontakt
Juridisk
kontakt@brydselvskade.dk
© 2025. All rights reserved.
CVR: 37631035
Gammel Vartov Vej 25 C, 2.sal
2900 Hellerup
Brydselvskade.dk
